Irland Roadtrip

RING OF KERRY

Ring of Kerry

Dagens mål var Killarney. Planen var at køre dertil på Ring of Kerry. Vi forlod Malton Bay og kørte sydpå ned til Shannon floden, som vi sejlede over med færgen.

Der er slet ingen tvivl om, at Ring of Kerry byder på masser af smukke, grønne bølgende landskaber, søer og flotte udsigter. Vi elsker det, men vi vil også gerne se noget forskelligt, når vi rejser. Derfor havde vi forhørt os hos folk vi kender, som tidligere havde været på de kanter i Irland. Blandt andet var vi blevet anbefalet at besøge Kerry Bog Village, et lille frilands-museum, som skulle ligge på ruten. På en lille pub ved siden af, skulle de efter sigende, servere “Verdens bedste Irish Coffee”. Alene dét trak jo lidt *smiler*
Vi besøgte Kerry Bog Village, Irish Coffee’en fik vi også, men det må I alt sammen høre om en anden dag.

Efter at have kørt en del kilometer på Ring of Kerry meldte lysten sig til en kop kaffe.

Der er lidt langt mellem steder med servering på de kanter, så da vi så Caitin’s Pub holdt vi ind og fik kaffe. Servitricen spurgt, om vi havde været omme ved fårehyrden, der holder til bag pubben. Han måtte naturligvis tjekkes ud bagefter.

Fårene, hyrden og hans hunde

Det viste sig at være en pensioneret fårehyrde, der veloplagt fortalte om, og demonstrerede hvordan han trænede hyrdehunde.

Han indledte med at fortælle om sit mangeårige arbejde som fårehyrde. Han elskede dyrene, friheden og den friske luft, så selvom det var slidsomt og lønnen ikke var den største, var det for ham verdens bedste job. Specielt det, at træne hyrdehundene havde hans store interesse. “Jeg tror måske jeg har specielt flair for det” – sagde han. Det er nemlig sådan, at han er begyndt at træne hyrdehunde for andre, nu hvor han er gået på pension. Men kun som hobby.

Sidste del af seancen bestod af en demonstration af, hvordan han med forskellige fløjt fik sine border collies til at hyrde fårene præcist som han ville have det.

Når man hellere vil nusses med stokken end flytte sig

Det er rigtig vigtigt for fårehyrden, at dyrene har det godt. Derfor kører han kun to af den slags seancer om dagen, og bruger forskellige dyre hver gang. Han ønsker nemlig ikke, at dyrene ikke blev stressede.

And now time for a familyphoto – som han sagde

Både B. og jeg er jo vilde med hunde, så for os var det en god oplevelse. Herefter gik turen videre ad Ring of Kerry.

Vi tog en lille afstikker fra Ring of Kerry, ud til det lille fiskersamfund ved Reenard Point. Her spiste vi frokost på O’Neills The Point Seafood Bar.

Udefra ser stedet ikke ud af så meget, så vi fik os noget af en overraskelse, da vi kom indenfor. Der var simpelthen pynt og ting overalt.

Jeg synes det er lidt vildt *smiler*

Udvalget på menukortet var stort. Vi bestilte en salat med krabbekød og brød.

Det viste sig at være en god hjemmelavet krabbesalat med helt friskt krabbekød på lækkert hjemmebagt grovbrød, dertil lidt blandet salat. Det var ikke helt hvad vi havde forventet, men det smagte fantastisk. Det var helt umuligt at klemme mere ned efter den portion.

Et helt igennem specielt sted med en god atmosfære og fantastisk mad.

Tilbage på Ring of Kerry gik turen videre mod Killarney med endnu flere smukke naturoplevelser undervejs.

Ladies View

Udsigten fra udsigtspunktet Ladies View

Fremme i Killarney fandt vi frem til vores hotel og tjekkede ind.

Du kan læse mine andre indlæg fra vores roadtrip i Irland HER

You Might Also Like

2 Comments

OnTrip.dk
    oktober 31, 2017 at 12:11 pm

WOW hvor ser der altså smukt ud – nu må det da snart være – jeg skal på roadtrip til Irland. Bliver så inspireret når jeg læser dine indlæg om landet Kirsten og ser dine smukke billeder. Haha han er da en sej gut ham fårehyrden og sikke nogle søde får 🙂

/Annette

Kirsten
      november 1, 2017 at 10:01 am

Tusind tak for din kommentar, Annette 🙂
      Åh-ja… Der er så smukt i Irland, en roadtrip kan helt bestemt anbefales. Jeg er glad for, at mine indlæg derfra inspirerer dig og at du kan lide billederne 😀
      Fårehyrden var en hyggelig fyr, og som de hundefans vi jo er var det sjovt at se, hvordan han arbejdede med sine hunde.